Amina Åhlin

Direktlänk till inlägg 29 november 2016

Skolan och press

Av Amina - 29 november 2016 23:09

Hej alla!

Förlåt alla fina läsare för att jag inte lagt upp någonting. Jag känner bara att jag en sådan enorm press på mig just nu. Ni vet känslan " Få minst ett C i skolan annars suger du! " Exakt så känner jag just nu. Jag erkänner att jag verkligen inte har A i alla ämnen och speciellt inte matte. Det har hänt så otroligt mycket på sådan kort tid tycker jag och pressen i skolan blir bara värre och värre.. hamnar väl på psyket eller nått snart   

Nämen inte direkt så men ni fattar, pressen är STOR..

 Jag känner även att jag mår sisådär just nu. Det är bättre än förut för då kunde jag bara gå ner i mitt rum och börja grina. Jag var ungefär 11 år då och så ska absolut INTE en 11 åring behöva känna!

Som ni säkert vet har jag varit mycket mobbad i skolan och jag känner bara att " Haters kan ta sig i röven " för till er alla underbara därute som läser det här och blir mobbad: Bry dig inte om ett par jävliga idioter! De är bara avundsjuka på dig för du är fantastisk.


Men åter till skolan och bloggandet. Jag ska försöka lägga upp inlägg lite då och då för nu har jag kommit igång igen! 

Som ni säkert kanske vet är jag 13 år nu och skolan är jobbig, det är den inte bara för mig utan för er alla. Nästa vecka har vi 4 prov efter varandra och jag känner lixom så här: HJÄLP MIG! 

Ta mig utomlands eller ge mig jullov och en lång semester på de. Haha typ så.

Det är iaf jätteskönt med studiedag imorgon så då kan man rensa tankarna 

Vi har börjat prata mer och gått inför just studieteknik i skolan. Studieteknik är något som vi alla använder, kan vara när vi t.ex räknar matte. Men att hantera stress, press och ångest är verkligen inte lätt och det är lätt att komma ur balans. Om du är en av dem som känner att du bara tycker allt blir för stressigt just nu i skolan, du kanske har mycket prov eller så? Vad ska du göra?

 

Du bör göra en planering och planera hur du ska lära dig allt BALANSERAT! Kom ihåg att om det blir för stressigt så ta en paus. Du behöver inte ha A på ett prov som jag kanske tänker ibland men det är fel. Även jag kämpar med sånna tankar så skriver jag ändå detta för det är verkligen så viktigt att ni inte tänker så även fast att jag själv gör de ibland. 

Ni vet att om ni vill nå mig så kan ni alltid maila men jag brukar inte vara så bra på att svara på mail men ni kan alltid försöka    amina03@live.se 


Nu ska jag försöka att ta mig en tupplur och slappna av.

Lycka till till er i skolan! Puss på er alla fina så ses vi i nästa inlägg snart igen!   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amina - 11 maj 2017 17:56

Nytt rum!   Hej alla! Hoppas ni har haft en bra dag! För det har jag haft. Nyss kommit hem från skolan vid 5 (för jag bor 1 timme bort från skolan med 2 bussar) och när jag kom hem så fick jag världens finaste överraskning.  Jag stod i hallen...

Av Amina - 10 maj 2017 21:55

Näthatad? LÄS! Hej alla, idag är det onsdag kväll och det är så sjukt mycket näthat runt omkring mig, asså överallt... Varför mår vissa ens bra över att få andra att må dåligt? Det är inte starkt på nåt jävla vis att trycka ner andra! Jag har upple...

Av Amina - 8 maj 2017 18:09


SIXTEN

Av Amina - 8 maj 2017 17:31

Överraskning        Hej på er! Som ni säkert vet så är det snart sommarlov och det ska bli såå skönt! Jag saknar verkligen sommaren och värmen. Bort med vintern nu! Men man har ju hellre det varmt och skönt på sommarlovet än på skoldagarna måst...

Av Amina - 1 april 2017 17:27


Hej! Snart är det påsklov vilket innebääääär?.....SOVMORGON! Det ska bli såå skönt och jag längtar verkligen, om bara 2 veckor.. men hallå kan inte tiden gå lite snabbare !    ...

Presentation


Välkommen hit!
Här på bloggen kommer ni att få läsa om mig Amina en glad tjej på 13 år. Mina djur kommer även dyka upp ibland här på bloggen.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards