Amina Åhlin

Alla inlägg under december 2016

Av Amina - 13 december 2016 19:37

13/12-16

                                           L   U   C   I   A           D   A   G   E   N         2   0   1  6

                                                   


Av Amina - 9 december 2016 16:58

Hej på er!

Som ni säkert ser i min bloggkalender så skulle jag egentligen bloggat igår men det hände en sak..


Det blev                                    STRÖMAVBROTT!! 

 

        Aa det självklara saken jag gjorde va att ta upp telefonen, " FUCK INGET INTERNET ". Mitt ansiktsuttryck var ungefär så här "    ". Min reaktion var så här "  Ringer till min kille och börja såklart flippa ur, skrika osv. 

 

Våran konversation var typ så här:

- Hej

- JAG HAR INGET FUCKING INTERNET!

- Haha tare lugnt

- MITT LIV ÄR FÖRSTÖRT ÄLSKLING JAG KOMMER DÖÖÖÖ!!

- HAHAHAHA

- FUCK YOU! Kan inte jag få ditt internet dåå (sarkastisk)

- Hahaha jaa om jag kunde ge dig 

- VARFÖR SKRATTAR DU?!

- Förlåt älskling jag vill inte, men jag måste skratta

( Han skrattade så mycket att jag trodde han skulle få cancer eller nått, jag blev sur och la på )

 

Smsade nästa dag.

- MITT INTERNET ÄR TILLBAKA. Puss   

 

Ja som ni kanske märker jag fick typ damp, men ingen av oss tog de så seröst dock. 

Men ja det är min ursäkt för att jag inte kunnat blogga.

 

För ca 1 timme sen kom min bästa vän Cornelia som jag känt hela livet, hon är fantastisk! Älskar den tjejen    

(Ej lesbisk dock)

 

Så ja nu ska jag vara scial och " spåra ur " med henne som vanligt haha.

 

Puss på er så hörs vi!

 

 

Av Amina - 6 december 2016 18:12




  

Av Amina - 1 december 2016 19:29

Hej!

Som sagt så lovade jag er kära läsare att lägga upp mer och jag ska försöka varje dag - ca 3 gånger i veckan ungefär.

Ni får gärna kommentera vad ni vill att jag ska lägga upp på bloggen för det är ganska svårt för mig att komma på vad ni vill att jag skriver om men jag kollade omröstningen och det var ganska jämnt kan jag säga. Omröstningen är ganska gammal så jag beslutar mig för att starta en ny omröstning, där ni kan klicka på vad ni vill ska komma upp på bloggen men jag gör så gott jag kan för att fånga upp erat intresse för det jag skriver om. 


Nu byter vi " tema " haha kommer inte på vad ordet heter just nu så ja vi säger " tema ".   


24 dagar kvar till julafton. Eftersom att jag får jullov 2 dagar innan julafton alltså på en Torsdag så har inte jag så mycket tid att t.ex köpa julklappar till mina syskon, nära och kära osv så jag brukar göra det ca 1 vecka innan. Haha inte lätt att komma på vad man ska ge syskonen. Gamlingarna räcker de typ med att man ger en polkagris och lite pepparkakor och dom blir asglada, dom e bara för gulliga. 

Jag vet att jag dock skriver " dom " när de egentligen stavas " de " eller " dem " men jag känner lixom att jag orkar inte hålla på och vara sådär " perfekt " så vad ni stör er på de skiter jag i, jag skriver hur jag vill i mina inlägg. Ska ni vara sådär petnoga så visst men klaga inte på mig för de  

Men nu tror jag inte att just mina läsare är sånna " klagare "för ni är säkert alla jättegulliga så hjärta er! Men det kan vara bra att ni får veta hur jag tänker och vad jag tycker anses som jobbigt så ni vet i framtiden hehe.    

 

                                                 Åter igen till julafton !

Jul, jul, strålande jul ..

Ni har säkert alla hört låten " It´s the most wonderful time of the year ".

I låten beskrivs det hur vacker vintern egentligen är. Jag håller med, vintern är otroligt vacker när alla vita träd blänker för att snön lägger sig. Nu ska jag berätta en kort berättelse om vad som hände mig när " första " snön kom 2016 där jag bor.

Jag sov hos en " vän " haha egentligen lite mer än bara vän men de är en annan berättelse, det var så här att jag vaknade upp och min " vän " var också vaken. Okej om jag ska vara 100% ärlig så väckte min " vän " mig och bad mig att titta ut. Jag såg såklart ingenting så jag sprang till köket och hela gården var täckt av SNÖ! Det snöade i November haha helt sjukt vad det snöade. Jag bara stod där med öppen mun och var helt chockad.

Jamen vadå har hon aldrig sett snö tidigare? Kanske ni tänker.

Såklart jag har sett snö! jag har levt i 13 år så såklart jag har sett snö tidigare men det är inte de, jag är bara en sån där person som ÄLSKAR snö bokstavligen. Men just att jag blev så chockad berodde på att kvällen innan vi skulle sova så var det liiite yttte pytttte is på marken och morgonen efter BOOM välkommen snön. Haha det var en fantastisk känsla den morgonen. 

 

Tyvärr har all snö nu försvunnit och det tycker jag är jättetråkigt.. MEN jag hoppas verkligen att det kommer snö innan julafton och att vi får en härlig vinter, det är det viktigaste för mig.

 

                                                                     Psst!

              Här under hittar ni bloggkalendern från och med nästa vecka.

              Alla dagar som det är smiley´s på är bloggdagar!

Puss och kram på er så syns vi!     

 

Bloggkalender V.49-51

Måndag

Tisdag  OnsdagTorsdag  FredagLördagSöndag
Måndag  TisdagOnsdagTorsdag  FredagLördag  Söndag
MåndagTisdag  OnsdagTorsdag  Fredag  LördagSöndag



Presentation


Välkommen hit!
Här på bloggen kommer ni att få läsa om mig Amina en glad tjej på 13 år. Mina djur kommer även dyka upp ibland här på bloggen.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards