Amina Åhlin

Direktlänk till inlägg 7 juni 2016

Deeptalk!

Av Amina - 7 juni 2016 17:09

Hej finisar!

Slutet på läsåret närmar sig, jag ska själv sluta 6:an nu på fredag och börja på Grubbeskolan i musikklassen för jag verkligen ÄLSKAR musik och har ett brinnade musikintresse.

Det kommer dock bli många tårar för alla jag kommit nära i Gräsmyr skola ska jag lämna för ingen kommer tyvärr gå i samma skola som mig och det känns lite trist  

Ni kanske vet att jag har skillda föräldrar och jag hade en omröstning om vad ni ville att jag skulle skriva om; de flesta ville att jag skulle skriva om min historia (deeptalk) alltså min uppväxt fram till nu så jag gör väl det bara för er sötisar.


I 1:an började allt.

Som åttaåring leker man olika leker och man småbråkar med sina vänner t.ex " NU FÅR INTE DU KOMMA PÅ MITT KALAS!" Visst känner jag igen det men jag kände mig vissa dagar jätteglad, tills den dagen när en person (säger inga namn) började frysa ut mig och ta min allra bästa vän ifrån mig mer och mer.

Åren gick och i 2:an och hela 3:an kom jag hem nästan varje dag gråtandes och jag hade inget hopp längre, jag visste inte vad jag skulle göra för jag var psykiskt deprimerad av alla år som gått och att jag inte fick någon hjälp.

Rektorn kopplades in och jag mådde piss, kändes som att jag inte ville leva längre och jag gick bara i 2-3an, hemskt!!

Jag kunde sitta och gråta på rasterna och det var nästan ingen som brydde sig, personen som mobbade mig sa att jag var ful, äcklig, tjock, idiot mm. Jag fick vara med om utfrysning nästan varje dag och det tog väldigt hårt på mig 

Det var en väldigt hård tid för mig och inte ens idag kan jag förstå varför ingen hjälpte mig, varför gick ingen och tröstade mig och sa hur värdefull jag var? Varför var det mig alla hatade? Jag gick runt med tankarna och tårarna rann ner till tårna varja dag när jag kom hem.

Jag minns att jag, min bästa vän och personen som hatade mig lekte tillsammans i 3:an. Vi lekte såklart zoofari och jag älskade den leken, jag kunde välja om jag ville vara en häst, ödla, fågel, exakt vad som helst men såklart valde jag häst. Personen och min bästa vän var också hästar (i leken).  Vi kunde leka hela rasten och ha kul, men då sa personen att jag kunde springa till lekparken och dricka vatten men när jag kom tillbaka så stirrade de på migoch skrattade, jag fattade ingenting.. var det mina kläder? eller var det självaste jag de skrattade åt? Vi fortsatte sedan att leka häst.

Sedan minns jag att vi lekte häst en rast igen och jag blev utfryst som vanligt. Leken gick för långt för personen ville hugga huvudet av mig som var häst (i leken) och bränna upp det. Personen och min bästa vän hån-skrattade och sa sedan att jag inte fick vara med i leken bara för att de inte fick hugga huvudet av mig (i leken). 

Jag blev mycket ledsen och sprang iväg och gömde mig och grät, varför fick inte jag leka med dem?.. Tårarna rann och jag blev alltmer tyst och jag hade jättedåligt självförtroende p.g.a allt jag fick vara med om och höra varje dag i skolan.


Men det kom en dag jag kände mig fri, jag kom hem gråtandes som vanligt och min mamma som stod i köket sa att vi skulle flytta och jag gick då i 3:an. Hon frågade såklart mig vad som hänt eftersom att jag kom hem gråtandes.

Jag minns att jag sa " Mamma alla är så dumma och jag orkar inte längre" jag grät och tårarna rann.

Men då kom den befriande nyheten " Amina vi ska flytta". Jag blev lycklig men började ändå gråta för jag skulle flytta från min bästa vän.


Sista dagen i skolan kramade jag alla förutom personen som var dum mot mig och fick mig att må som sämst.

Erik (min klasskompis på Marieberg ) gav mig en apelsin och sa till mig " Du behöver den här, låt den få följa med till Gräsmyr som minne av oss, glöm oss inte! Vi kommer sakna dig." 

Efter att han sagt de så rann tårarna ännu mer, varför fick jag inte höra det här tidigare?

Jag satta mig i bilen och grät och kunde inte prata för jag grät så mycket.


När vi var framme i Gräsmyr och jag började skolan, innan jag började i den nya skolan så minns jag att jag skulle besöka klassen innan jag skulle börja i Gräsmyr skola.

Jag var väldigt blyg p.g.a allt som hade hänt under mitt tidigare liv. Jag gick igenom korridoren och nästan gömde mig i min jacka. Lite berodde på att alla stirrade på mig men jag var ny så vad hade jag förväntat mig?


Första skoldagen minns jag inte så mycket men jag fick fort vänner och det är de jag kommer sakna jättemycket nu när jag lämnar Gräsmyr och alla splittras.

Men hur som helst så började jag om på nytt i Gräsmyr, från början gick det inte så bra p.g.a att vissa saker hände men nu mår jag mycket bättre.

Tack till Evelina, Isak.We, Cecilia, Linn, Tim, Jacob, Rebecka , osv.

Alltså jag kanske inte känner vissa som bästa vänner i klassen men de betyder väldigt mycket för mig oavsett.

De har hjälp mig så jävla mycket! Att bli den jag är idag är tack vare dem!

Evelina är en toppentjej alltså!  tack vare henne har jag lärt mig att vara mer självsäker och att ingen ska få påverka mig negativt, bästa vännen man kan ha är hon.

Cecilia är också en toppentjej!  Hon påminner mig alltid om hur värdefull jag är även om jag ibland kan vara lite knäpp haha.

Jag har skrivit låånga sms till er som påminnelse om hur värdefulla ni är för mig!

Nog om det.


Jag har toppenvänner i Täfteå som också hjälpt mig och ni ska veta att ni är allt!

Alva du är min allra bästa vän och det finns inga ord om hur bra du är!

Tack till Andre, William, Viktor och Hannes också!

Som sagt så mår jag mycket bättre än förut p.g.a av mina vänner lite överallt i världen haha.

Jag har fortfarande lite problem som jag inte tänker ta upp nu men förhoppningsvis så blir det bättre.

Det ska även bli jätteroligt att få lära känna alla på Grubbe och i nya klassen 

Tack för att just du läser det här och nu kanske du kan förstå hur jag kände och känner lite bättre, du betyder mycket finis! 

Jag ska försöka uppdatera snart igen, puss.   







J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amina - 11 maj 2017 17:56

Nytt rum!   Hej alla! Hoppas ni har haft en bra dag! För det har jag haft. Nyss kommit hem från skolan vid 5 (för jag bor 1 timme bort från skolan med 2 bussar) och när jag kom hem så fick jag världens finaste överraskning.  Jag stod i hallen...

Av Amina - 10 maj 2017 21:55

Näthatad? LÄS! Hej alla, idag är det onsdag kväll och det är så sjukt mycket näthat runt omkring mig, asså överallt... Varför mår vissa ens bra över att få andra att må dåligt? Det är inte starkt på nåt jävla vis att trycka ner andra! Jag har upple...

Av Amina - 8 maj 2017 18:09


SIXTEN

Av Amina - 8 maj 2017 17:31

Överraskning        Hej på er! Som ni säkert vet så är det snart sommarlov och det ska bli såå skönt! Jag saknar verkligen sommaren och värmen. Bort med vintern nu! Men man har ju hellre det varmt och skönt på sommarlovet än på skoldagarna måst...

Av Amina - 1 april 2017 17:27


Hej! Snart är det påsklov vilket innebääääär?.....SOVMORGON! Det ska bli såå skönt och jag längtar verkligen, om bara 2 veckor.. men hallå kan inte tiden gå lite snabbare !    ...

Presentation


Välkommen hit!
Här på bloggen kommer ni att få läsa om mig Amina en glad tjej på 13 år. Mina djur kommer även dyka upp ibland här på bloggen.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards